Bestemming; Malakka & Kuala Lumpur deel 1 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda Noij - WaarBenJij.nu Bestemming; Malakka & Kuala Lumpur deel 1 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda Noij - WaarBenJij.nu

Bestemming; Malakka & Kuala Lumpur deel 1

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Malakka;;
Vorige week donderdag vertrokken we met de bus naar Malakka. We kwamen aan bij de bus en legde onze tassen in de laadruimte. De rit zou ong 4,5 uur duren, met alle gedoe bij de grens erbij ;) Toen onze tassen weggelegd waren vroeg de buschauffeur opeens.. Kuala Lumpur?? Ik "nee naar Malakka" Dit hadden we ook geboekt en het stond ook op het bonnetje. "Oke, oke, is goed..." zegtie. Hmm, ondanks dat zat ik niet heel relaxt in de bus. Moesten we ook nog andere mensen ophalen. Na paar uur rijden had k nog steeds het idee dat we niet naar Malakka gingen... En jaa hoor... Op een parkeerplaats moesten we eruit en moesten we naar een andere bus, die ons wel naar Malakka zou brengen. Uiteindelijk zijn we er gekomen en hebben we de lijnbus naar het centrum gepakt... op naar ons hostel. Ingecheckt en omdat het half 7 was, gingen we gelijk opzoek naar eten ;) voor de rest van de dag niet veel gedaan. Wel even lekker, zo'n nietveelgedaan-dag, na de drukte van Singapore. Vrijdags hebben we wat dingetjes van de stad bekeken. Zoals het Hollandse deel, Chinatown, kerken, hebben we weer even de shoppingmalls bekeken (ook weer, heel verrassend, een shirtje gescoord) en zijn we een rondje over de Night market gaan lopen! Hier wat local food geprobeerd =) Owja en nog een nachtje erbij geboekt... ;) Er is veel meer te zien en te doen dan wat je in 1 dag wil en kan zien!! Zaterdags zijn we begonnen met wat tempels en moskeeen bezoeken... Het mooie was nog dat wij, in plaats van de tempel, de attractie waren op dat moment. Er was namelijk een grote groep met (moslim)tieners ook aan het rondlopen daar en die wouden allemaal met ons op de foto... Geniaal... Even een celebritymoment =D haha. Daarna zijn we even wat gaan lunchen (lees; cake/taart lunch;)) om daarna te gaan skeeleren. Ze hebben hier namelijk in een shoppingmall, op de bovenste verdieping, een discorollerblade baan. Dit was wel ff leuk om te doen. Na 2 uurtjes waren we hier ook weer klaar mee en zijn we gaan genieten van een chococrunch wafel =) Toen deze op was, zijn we in dezelfde shoppingmall een paar potjes gaan poolen. Even een dagje zonder iets te moeten zien van hier.. gewoon een same-as-home dagje =) heeerlijk zo af en toe. Savonds nog wel een River Cruise gedaan over de Melaka River, om toch nog beetje cultuur en toeristisch te doen ;)

Pff... wat zal ik over Malakka vertellen. Qua historie en cultuur is het een leuk stadje.. maar het verkeer is een hel!! Je verwacht in zo'n klein dorpje/stad dat het wel rustig was met auto's etc. maar dit is minder waar. Zoveel auto's en scooters... Als je ook maar ff niet uitkijkt, wordt je nog aangereden ook, zonder reden! Ook is het in het weekend zeer toeristisch en te druk. terwijl het savonds wel lekker rustig en gezellig is =)

Kuala Lumpur;;
Zondag was het weer tijd om door te gaan naar de volgende bestemming; Kuala Lumpur. Met een 2 uur durende bus kwamen we rond half 2 aan in KL. Daar opzoek gegaan naar informatie over hoe we verder KL in komen. Wat een gedoe met het OV hier zeg, helaas niet zo goed als in Singapore. Uiteindelijk kwamen we aan in Chinatown. Plek van ons eerste hostel. Toen we eenmaal bij het hostel aankwamen kregen we te horen dat onze kamer nog niet vrij was en diegene die erin zat, er nog niet uitging vandaag. Dus de vraag of we even voor 1 nachtje in een andere kamer wouden. Nou vooruit, 1 nachtje. Hiernaa zijn we even het cetrum in gelopen.. Wat een histerische bedoeling zeg.... Pff... Heel druk, veel Chinese dingen maar wel indrukwekkend. Gelijk even wat tours geboekt want we zijn er snel achtergekomen dat de stad zelf niet veel te bieden heeft. Savonds wouden we nog ergens drankje doen, maar dit werd geen succes. Vet duur en niet te zuipen en voor de rest niet echt bars om lekker te zitten. Dus waren we al snel weer terug in het hostel.

Smaandags zijn we naar KLCC gegaan. Dit is de citycentre en hier staan de Petronas Twin Towers.. de towers van KL. Even wat rondgelopen en opzoek gegaan naar Malaysian Tourism Center. Dit duurde even maar toch gevonden. Daarna nog even wat geshopt ;) Smorgens kregen we gelukkig te horen dat we vandaag in onze geboekte kamer konden... zodra we terug kwamen uit de stad konden we over. Maaarr dit was niet zoo. Toen we savonds terug kwamen kregen zei de kerel van het hostel dat we onze kamer niet inkonden want we waren te laat terug (er was geen tijd afgesproken, heel vreemd) dus die man die er inzat, zat er weer in. Hij had blijkbaar wat gedoe met ziekenhuis en blabla! Ik was booos...!! Niet ons probleem! Was de andere kamer nou hetzelfde, dan maakte me het niet veel uit maar sliepen daar in een gammel stapelbedje terwijl we gewoon voor twee 1pers bedden hadden geboekt... Na gedoe over en weer werd ons belooft dat we de volgende dag onze kamer wel zouden krijgen... Met hoop op zegen!!
Dinsdag hebben we een bezoekje gebracht aan de Cameron Highlands. Dit staat bekend om zijn theeplantages. Super mooi uitzicht, maar voor de rest zijn het alleen maar plantjes hahaha. Nog even in de fabriek gekeken (hoe de thee gemaakt en gedroogd wordt) en daarna wat farms in de buurt bekeken. We zijn naar de Bee-, Strawberry- en Butterflyfarm geweest. Bij de strawberryfarm mochten we onze eigen aardbeitjes plukken =) Lekker dat ze waren!! Rond 7 uur waren we weer terug in het hostel en kregen we te horen dat we in onze kamer konden =) Helaas... Als we hadden geweten hoe die eruit zag, dan waren we wel in die andere kamer gebleven.... Vet klein, schimmelvlekken op de muur, maar 1 stopcontact waar ook nog eens de tafelventilator in zat. Oftewel geen stopcontact want die ventilator hebben we wel nodig. Ook doet de wifi het niet in die kamer. Dus zo'n succes was de oververhuizing niet. Gelukkig hoefde we nog maar 2 nachten en dan op naar een andere =) Kon niet wachten!
Woensdag zijn we naar het stadsdeel Midvalley gegaan. Hier liggen veel shoppingmalls dicht bij mekaar dus konden ons weer lekker vermaken met rondsnuffelen. Dit keer niks aan kleding gekocht ;) hahah. Om 5 uur zijn we nog naar de film "Frozen" geweest... Nou ze hadden de zaal wel heel toepasselijk gemaakt... Freezzing koud was het daar... Brrrr!! Maar desalniettemin was het echt een super film =D
Gisteren zijn we naar KL Bird park geweest. De grootste Free-flight walk-in volière. Was wel wat klein maar we hebben wel wat vogeltjes gevoerd =) Daarna bezoekje gebracht aan orchidee garden en aan het Nationaal Museum en vervolgens zijn we terug gegaan richting het hostel om daar in de buurt wat te gaan eten.
Vandaag zijn we naar een ander hostel gegaan.. deze is gelukkig beter dan waar we zaten ;) tenminste voor iedereen 1 oplader =) Smiddags hier de omgeving verkend en savonds lekkere drankjes genuttigd en mensjes bekeken =)

KL so far; Het is opzich een leuke stad maar niet de geweldigste die we hebben gezien in de afgelopen maand. Heel druk, chaotisch en lelijk. Het is niet een stad waarvan je denkt.. oww laten we nog even wat rondlopen savonds. Ook wordt ik echt gek van de mensen in kraampjes die je gewoon aanspreken of je iets wilt kopen, terwijl ik niet eens hun kant op kijk. Of van de mensen in een winkel, die al gelijk voor je neus staan terwijl je iets net 1sec vast hebt. Wist niet dat ik daar echt een hekel aan kon krijgen, maar het blijkt wel zoo te zijn ;) Owjaa en het is hier overal ook nogal versiert met Chinese attributen vanwege Chinees nieuwjaar, volgende week ;) heeel rood en goud overal haha.

Morgen gaan we naar een olifanten sanctuary!! Hier hebben we beide erg zin in =) Gaan we olifantjes voeren en misschien ook nog wel wassen ;)

En toen hadden we nog maar 2 weken over... Waarvan nog een weekje in KL en een weekje op de Filipijnen... Hier gaan we even lekker uitrusten, genieten van de rust, zonnen (aangezien het kleurtje in de stad beetje verdwenen is =P), chillen en lekker vakantie houden in een resort =D

• 04 Februari 2014 - 12:34

Hilde:

Skattt!!

Deze al 2/3 gelezen, maar nu maar nog een keer opnieuw! Wel leuk, want heb de foto's ervan al gezien en nu krijgt het verhaal wel nog meer beeld!! Hahah, leuk leuk!! En dus lekker de olifantjes gewassen!! Dat weet ik dan nu al toevallig!! Haha, lekker aan het genieten dus?!

Koeskoes!!

• 07 Februari 2014 - 16:55

Pas!:

Pinnepoep,

Het heeft weer even geduurd voordat ik je verhaaltje heb gelezen, maar ondertussen heb ik hem gelezen! ^^ Volgens mij zit je nu al met je billekes in het vliegtuig en zitten de laatste uurtjes van je fantastische reis erop. Gek he? Maar aan alles komt een eind, zo ook aan deze fantastische ervaring die niemand meer van je afneemt.

Wat een uiteenlopende belevenissen weer in dit verhaal. Wat Hilde zegt is waar; met de foto's op Facebook krijgen je verhalen meer beelden. Leuk! Potjandikkie, was je gewoon boos geworden? Hahaha! Ik snap de frustratie! ;) Had je dat op je andere plekken niet, dat mensen je steeds aanspreken om dingen te verkopen?

Ik ga nog even je andere verhaaltje lezen!

Kussekus, Pas! <3