Bestemming; Johor Bahru & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Linda Noij - WaarBenJij.nu Bestemming; Johor Bahru & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Linda Noij - WaarBenJij.nu

Bestemming; Johor Bahru & Singapore

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Afgelopen vrijdag was het dn zover. Weg uit Sabah en op na Maleisie ;) Iemand, die geregeld was door het project, zou ons ophalen en ons naar het vliegveld brengen. We moesten om 10.10u vliegtuig hebben en rond 07.30u zouden we opgehaald worden. Helaas werd dit een uurtje later en naa heel veel gestress zaten we dn eindelijk in het busje, opweg na het vliegveld. Rond half 1 kwamen we aan op Johor en hebben we lekker bij de Subway een broodje genuttigd =) welkom Subway.. wat heb k jou gemist! Taxi gepakt en op naar het hostel, dachten we. Ten eerste kon de taxichaffeur ons hostel niet vinden dus dit was ook nog een gedoe want hij wou ons heel ergens afzetten en ten tweede was het geen hostel maar een homestay. Dit is een soort van hostel/in de kost. Het is namelijk gewoon een slaapplek bij iemand in huis.. we hadden het kunnen weten vanwege de naam maar het was wel even een (positieve) verrassing ;) Rest van de dag beetje in het centrum gelopen en zaterdags vanalles bekeken in de stad zoals tempels, kerken en een dierentuin. Veel is hier ook niet te doen dus langer hoefde we hier ook niet te blijven. Wat me wel is opgevallen, is dat hier, in vergelijking met Kota, veel meer Indiase mensen zijn. Ook qua shops etc. heel veel van die Indiase gewaaden. Johor Bahru is een stad die ik niet snel nog een keer zou bezoeken. Ik voelde me hier niet echt veilig en erg bekeken op een negatieve manier. 

Zondagochtend vertrokken we richting Singapore. Het echte travelen gaat beginnen... Met de bus in Johor richting de Maleisische ambassade, stempel in paspoort en daarna weer stukje verder met de bus voor de Singapoorse ambassade. Ook hier een stempel in ons paspoort en weer op naar de bus om het laatste stukje na de metro te nemen. Daar aangekomen een ov chip voor het openbaar vervoer gekocht en vervolgens onze reis naar het stadsdeel Little India vervolgd! Rond 12 uur kwamen we aan bij het hostel. We delen het met 6 andere maar toch voelt het alleen aangzien de stapelbedden afgezonderd staan. Ook hebben we twee (!!) kussens en een deken (dit komt zelden voor hier). 
Eerste dag kwamen we gelijk terecht in een of ander ritueelfeest. Dit was om de hoek van ons hostel. Chinese draken, mensen die denken dat ze een spirit in zich hebben waardoor ze de pijn van messen die IN hun huid waren geboord, wel kunnen verdragen... Brrrr!! Ik vond dit naar om te zien. Dus na half uur wask er alweer klaar mee... Daarna zijn we het onderste deel van de stad gaan verkennen, hebben we geshopt en hebben we naar een lichtshow bij Marina Bay Sands (duur hotel) gekeken. De andere dagen hebben we andere delen van de stad bekeken zoals Chinatown en Little India, hebben we rondje gelopen op Orchard Road (2,2 km lange straat met alleen maar dure shoppingmalls), river cruise by night gedaan over de Singapore river, zijn we naar Gardens by the Bay geweest (super mooi verlicht savonds =)), hebben we 3 dierenparken (riversafari, Singapore zoo en night safari) bezocht. Deze waren echt super mooi en hebben hier echt een hele dag kunnen vertoeven.. TOP!! Ckr 1 van mijn hoogtepunten van de gehele reis tot nu toe =D en.... Ik heb ff goed geshopt in Singapore;; twee shirtjes en vier korte broekjes rijker!! =)

Singapore heeft mijn hart zeker gestolen. Het metro systeem is perfect, mensen accepteren je en ik voelde me hier veilig =) Stad is super mooi... Er heerst een fijne rust ondanks dat het een grote welvarende stad is.. Ik moet zeggen dat dit wel een stad is die k andere zal aanraden, eentje die je gezien moet hebben!! Helaas is het wel wat aan de duurdere kant vergeleken met andere ZO Aziatische landen maar ng wel ietwat goedkoper dn in NL.

Morgen vertrekken we richting Melaka. De stad met nog veel Nederlandse historie. Hier blijven we twee dagen. Erg benieuwd hoe deze stad is! Daarna vertrekken we naar Kuala Lumpur. Onze laatste stop voordat we onze laatste week in de Filipijnen gaan vertoeven, echt vakantie gaan houden ;)

Owja... Elke keer vergeet ik dit erbij te typen maar er zijn wat dingetjes die ik tog kwijt wil... ;) ;;
* Ik heb altijd gezegd dat ik geen jam lust. Helaas is dat hier wel het meest voorkomende broodbeleg in alle ho(s)tels dus was ik verplicht dit te eten, om goedkoop te blijven. Gelukkig ging dit goed en eet ik nu elke ochtend brood met jam ;) en het is nog lekker ook =P
* In Kota Kinabalu zagen we heel veel shemales(mannen/jongens verkleed als meiden/vrouwen). Deze worden hier echt goed geaccepteerd. Ook mensen met een handicap hebben gewoon een baan in bijv. de horeca.. hier kan NL nog een voorbeeld aan nemen!!
* We waren op Sabah, Borneo echt een attractie voor de locals. Elke keer keken ze ons flink na en zeiden Hello, morning etc. In het begin is dit leuk en zeg je hallo terug maar na een tijdje wask hier wel klaar mee. 
* Het schijnt hier normaal te zijn om heeeeel hard de neus op te halen, te gorgelen en vervolgens lekker op straat te spugen... BAHBAHBAH!!!
* Ook hebben ze in Maleisie maar op weinig plekken/nergens, wc papier. Dus wij lopen nu steeds met zakdoekjes te sjouwen =P 
* We zijn ook nog even op de laatste avond in Kota en in Johor naar de bios geweest ;) dit voelde weer lichtelijk als thuis zijn haha.
* We kunnen er maar niet over uit dat het in Maleisie zo goedkoop is ;)
* Wat ik nog vergeten was erbij te zetten bij het Mari-Mari deel, is dat we in onze groep 3 Linda's hadden.. allemaal uit verschillende landen; China, USA en ik dan ;)

Tot de volgende keer!!

  • 18 Januari 2014 - 13:52

    Pas!:

    Kiekeboe!

    Wederom een heerlijk verhaaltje!

    Hahaha, de Subway! Soms, heel soms, is het gewoon fijn om even iets bekends te eten op reis. Al hebben ze volgens mij in elk land wel hun eigen varianten wat betreft de broodjes... Ik vind het ook heerlijk om in het buitenland een McDonald's of Pizza Hut tegen te komen. Gnehehe! :') Volgens mij heb je wel genoten van je 'vertrouwde' broodje!

    Wederom veel leuke en interessante ervaringen. Ook met die spijlen en messen door die lijfjes heen. Dat zijn wij niet gewend en we moeten er niet aan denken ook... maar daar is dat schijnbaar zo gewoon. Echte cultuurverschillen, prachtig om te zien... ook al ben je er na een half uurtje klaar mee, het is toch weer een ervaring die je rijker bent. Toch?

    Singapore moet ik dus gezien hebben? Goed dat ik dat weet! Misschien kan je me in de toekomst rondleiden? Hihi. Mooi dat die mensen in Kota Kinabalu zo geaccepteerd worden en tegelijkertijd zo gek dat het in zoveel landen zo anders kan zijn... komen we weer op die cultuurverschillen! Toch zijn die cultuurverschillen ook weer iets heel moois, want als iedereen zich hetzelfde zou gedragen en dezelfde normen en waarden zouden hebben, dan werd de wereld eigenlijk ook maar een grote, grijze en saaie boel! Neus ophalen, gorgelen en op straat spugen: ik hoor gelijk het geluid en zie het ook gelijk gebeuren Zo VIES vind ik dat, bah! Brrr...

    Dikke kusseknuf!
    Groetjes aan Marjolijn!

  • 19 Januari 2014 - 19:05

    Hilde:

    Hoiiii Pinnepinn!! ;)

    Hier dan EIN-DE-LIJK mijn berichtje!! ^^
    Ik geniet met volle teugen van je verhaaltjes, elke keer toch weer beetje meegenieten van je reis!! :) Ook zo heerlijk om dingen te herkennen, van of het aziatische wat je schrijft of gewoon het reizen zelf. Heerlijk!! Zo grappig hoe je schrijft dat je straks een weekje vakantie gaat houden! ;) Heb je dat nog niet? :P

    Verder zijn, zoals Pascual hierboven ook al schrijft, de cultuurverschillen soms zooooo mooi... maar soms ook een beetje vreemd! Haha, erg gegruweld toen je ons dat fotootje stuurde van dat lekker ritueeltje! :P

    Terwijl ik schrijf dat ik het zo kan meegenieten met je reis, is de andere kant ook weer dat het soms zo onwerkelijk is dat je daar zit en lekker weer hebt. Nooit zo bij stilgestaan als ik zelf weg ben, maar het inleven dat jij nu daar bent en zoveel leuke en vette dingen doet is zo apart! ;) Hahaha, raar is dat eigenlijk he...

    Singapore is dus the place to be! :D Daar moet ik dan ook maar gauw eens heen!! ^^ En ja, het wcpapier probleem herken ik nog. Ik nam vaak gewoon de wcrol mee uit het hostel! (A) Haha, die stopte ik in me backpack en als die weer op was deed ik het opnieuw. Hop, dan wist ik zeker dat ik het bij me had! ;)

    Nou meis, ga maar lekker genieten samen met Marjolijn, groetjes en ik wacht op het volgende verhaaltje!! :)

    Dikke kussss en knuffel!! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 24 Okt. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 15334

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Februari 2014

Vrijwilligerswerk

29 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Hunnebostrand, Nordens Ark; Dierentuin

Landen bezocht: