Eerste dagen van ons eigen avontuur! - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Linda Noij - WaarBenJij.nu Eerste dagen van ons eigen avontuur! - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Linda Noij - WaarBenJij.nu

Eerste dagen van ons eigen avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Januari 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hallowaa!!

Afgelopen zaterdag/zondag was het dan eindelijk zover... we waren echt klaar met het project en gingen afscheid nemen van iedereen die naar huis ging of ergens anders heen ging! Van sommige vond ik het wel jammer maar van merendeel niet.. ;) Rond 11 uur zijn Marjo en ik het hotel uitgegaan en met de taxi zijn we naar ons hostel stuk verder op (buiten het centrum) gebracht. Officieel is het voor 12 mensen maar we slapen elke keer maar met max 4 geweest dus dat is wel fijn! =)

Na het inchecken zijn we de stad in gegaan en heb ik gelijk even wat shopping gedaan, zijn we over wat marktjes gelopen en wat activiteiten geboekt. Dit was namelijk niet gedaan door onze eigenlijke organisatoren dus hebben maar snel wat anders geregeld.

Smaandags waren we even in dubio wat we gingen doen. Of naar een eiland of de omgeving van het hostel verkennen. Omdat smorgens al de zon scheen hadden we besloten om een eiland te gaan bezoeken. Aangezien hier het weer te onvoorspelbaar is kun je maar beter per dag bekijken hoe of wat en zeker als je wilt zonnen hahah... Op de haven aangekomen snel kaartje gekocht voor een eiland (liggen 5 in de omgeving) en wachten tot de boot er naar toe vertrok. Lekker genoten van de zon en het water! =) bruine kleurtje is al goed aanwezig.. maar kan altijd beter! =P Savonds in de stad een visje gegeten en optijd weer terug in het hostel.

Gisteren was het dan oudjaarsdag! omdat de dag anders zolang duurde, hadden we besloten om vandaag maar iets te gaan doen; Kinabalu Park en de Poring Hot Springs... Smorgens rond 8 uur gingen we weg. Eerste stop was ergens in een dorpje vlakbij het park en met uitzicht op de mount kinabalu, die wij zaterdag proberen gaan te beklimmen!! ;) Wat fotos van gemaakt en daarna doorgereden naar het park... Dat was niet echt heel bijzonder aangezien wij 2 maanden al in de forest geleefd hebben.. na een uurtje zijn daar weggegaan om ons weg te vervolgen naar de rafflesia's, de grootste plant van de wereld. We betaalde 30RM (ong. 7/8euro) om 5 plantjes te zien.. beetje jammer maar we hebben ze gezien. Daarna was het tijd voor de Hotsprings. In de hotsprings zelf mochten we niet komen dus hebben we een waterval opgezocht en hebben we een canopywalk (over bruggen) van 250m gedaan. Helaas regende het dus hebben niet bij de waterval gezwommen =(

Rond half 6 waren we terug in het hostel. Snel gedouched en weer terug naar de stad om lekker uit eten te gaan, cocktailtjes te drinken en te genieten van onze oudjaarsavond. Rond 11 uur zijn we daar weggegaan en naar een plek gelopen waar we dachten het vuurwerk te gaan. Dit was namelijk niet zeker. Helaas werd er nergens afgeteld en was het opeens 00.00u... we snel mekaar nieuwjaar gewenst, als enigste van alle 1000 mensen die er stonden en toen het vuurwerk gekeken. Daarna wouden we op zoek naar een bar maar overal was het rustig en zaten ze alleen maar. Rond half 2 zijn we weer trug naar het hostel gelopen.

Vandaag niet veel gedaan.. door de stad gelopen en beetje de omgeving van ons hostel verkend. Dit was niet heel bijzonder helaas.. Nog op het einde van de dag genoten van zonsondergang aan het water! =) Morgen vertrekken we naar een ander hostel. Iets meer in het centrum gelukkig!

Byebye!!